19 July 2012

~Tanda-Tanda Kematian~

Antara tanda-tanda kasar yang boleh kita nampak melalui mata kita sendiri ialah  

- uban di kepala  
- mata sudah kabur 
- pendengaran semakin kurang 
- gigi mula bergoyang  
- sendi-sendi semakin longgar
SEMUA TANDA-TANDA dari nombor satu hingga empat ADALAH SELEPAS ASAR.

1. Getaran dari hujung rambut ke hujung kaki. Getaran ini tidak sakit, tidak kerana sejuk atau takut pada apa-apa. Getaran ini rasanya 'enak'. Dan kita macam tak boleh terbuka mulut nak beritahu orang lain bahawa kita alami getaran ini.


Mengikut perkiraan Imam Al Ghazali, melalui pengalamannya, getaran 'enak' ini berlaku 100 hari + - sebelum kita mati.


2. Tanda kedua adalah denyutan pada Dahi kita. Bukan denyutan sakit atau migrane. Tetapi tiba-tiba berdenyut. Menurut catatan dari Imam Al Ghazali, denyutan di dahi ini bermakna kita ada 40 hari + - sebelum kematian.
**Juga mulai saat ini, Malaikat maut akan sentiasa berdampingan dengan kita. Israil tidak lagi akan berpisah dengan kita. Kadang-kadang badan boleh terasa meremang sekali-sekala. Kita akan banyak termenung dan seolah-olah khayal dan berada di alam lain.


3. Tanda ketiga adalah bila Pusat kita berdenyut. Tetapi denyutan ini tidak sakit. Dan denyutan ini akan berhenti bila dalam 7 hari bila kita akan dikembalikan kepada yang punya hak mutlak ke atas diri kita.


4. Denyutan kali ini pada ubun-ubun kepala kita. Ini seolah-olah memberi isyarat Nyawa yang akan dicabut dari Umbun kita. Dan jika ini berlaku bermakna kita ada 3 hari lagi untuk bertaubat sebelum kisah hidup kita di dunia ini di tutup bukunya.


5. Dan climax tanda mutakhir kewujudan kita di bumi fana ini ialah bila kita rasa dari Pusat ke Tapak kaki kita sejuk yang amat macam ada salji. Jika ini berlaku berpuasalah.

Subahanallah..

~,~ Terima Kasih, Jemput Datang Lagi Ye ~,~

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved mama-aima.blogspot.com