06 February 2013

~Wordless Wednesday~

Assalamualaikum. Salam Rabu olz. Ceriakan hari-hari mu dengan senyuman ok.  Mulakan dengan Bismillah dan akhiri dengan Alhamdulillah.  Semoga hari ini semua urusan berjalan dengan lancar, aminn.. Teruslah tersenyum walau hati mu sedang kecewa ^__^

Dah lama tak update blog, semua masuk draft.  F draft tu pandai berkata-kata, mau menjerit dia sebab terbeban ngan n3 yang menimbun, ahahaaa....ne lah yang di katakan hangat-hangat bunga taik ayam, eheheee...

Memang nak sangat update blog setiap hari tapi ada je halangan yang datang, tambah lagi internet kat kawasan ne slow giler, asyik-asyik low connection, fuhhhh... Kekadang anak-anak nak cari bahan tuk projek sekolah pun tak boleh, rugi je bayar bil setiap bulan, errrmmmm...
Sejak dua menjak ne kehidupan Aima rasa huru hara sikit, banyak sangat masalah yang kena hadapi, banyak benda nak di fikirkan, sampai luruh rambut di buatnya, nasib baik tak botak kan, ehehee.. Mana keje menimbun kat ofis, mana nak fikir masalah orang lagi, aduiiii... Masalah orang Aima gak yang kena bebankan, masalah Aima sape nak amik peduli??? huhhhh... F tak tolong nanti di kata macam-macam, dah tolong tapi susah nak settle di kata pulak tak amik peduli, susahhh susahhhh.

Kekadang kan heran bin pelik lah fikirkan perangai manusia ne, even adik beradik sendiri.  Time susah cari kita mintak tolong, bila tak settle mula lah nak cari gaduh.  Nak kata tak tolong, memang dah tolong sedaya upaya tapi apalah yang dapat di buat jika tak settle jugak, ye lah Aima ne kan insan biasa, takde pangkat n jawatan besar kat mana-mana, takkan itu pun tak faham kot.  F berpangkat n berjawatan besar kat Jabatan tu n terang-terang tak tolong memang patut la kena cop tak tolong orang, ne dah tolong mana yang terdaya di kata lagi berat sebelah, tak faham sungguh perangai manusia ne, ayoyooooo...
 
Tapi takpelah, Aima ambik semua ne sebagai asam garam kehidupan, sebagai peringatan di hari kemudian, cuma satu je yang Aima harapkan, STOP lah kacau masa rehat aku, aku pun nak rehat jugak, nak luangkan masa ngan anak-anak, nak bermesra ngan suami n anak-anak, janganlah asyik nak ganggu hidup aku, aku bosan bosan bosan... STOP lah ganggu aku kat rumah, tak usahlah panggil aku jika dah tau aku rehat ngan suami n anak-anak kat bilik, aku ne manusia biasa bukannya robot yang tak tau erti penat lelah.  f tau dah malam dah masa nak tido kan anak-anak janganlah paksa bibik ketuk pintu n suh panggil aku dengan alasan penting, penting apanya bila dah hari-hari tanya hal yang sama, kan aku dah cakap berulang kali, ke nak aku rakam apa yang aku cakap tu n biar dapat di rewind banyak kali???? f tau aku jalan ngan suami n anak-anak tak payah lah call aku cuma untuk bertanya hal buat hati kau 2, STRESSSSSSSS aku ngan kau ne tau tak??????  Takde masa aku nak fikir probelm kau, aku sendiri banyak problem yang nak di settlekan, CUKUP LAH,  huwaaaaaaaa...

Ya Allah tabahkanlah hati ku dalam menghadapai dugaan ini Ya Allah, sesungguhnya aku hanya insan yang lemah, insan yang serba kekurangan. Ampunilah dosa-dosa ku Ya Allah. Berilah aku ketenangan hidup bersama dengan keluarga ku, jauhi aku daripada hasad dengki manusia.  Sesungguhnya hanya Engkau yang tahu apa yang tersirat di dalam hati ku ini, hanya pada Mu ku berserah Ya Allah... Allahu akhbar... 
 
 

~,~ Terima Kasih, Jemput Datang Lagi Ye ~,~

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved mama-aima.blogspot.com