13 February 2012

Melembutkan Hati Anak Dan Suami



Ada satu cara yang mudah untuk kita amalkan bagi melembutkan hati anak dan suami.  Jika suami panasa baran atau anak-anak degil, janganlah kita juga ikut degil dan panas baran sama, hadapilah dengan tenang walaupun hati kita panas membara.  Kita disarankan agar berusaha mengikut cara yang betul, tak perlu nak berjampi sasma sini, cukuplah dengan wirid dan selawat sambil bertawakkal kepada Allah s.w.t.

Caranya, mudah saja. Ketika membasuh beras, letakkan tangan di atas beras yang mengandungi air dan berselawat ke atas Nabi Muhammad, Rasulullah S.A.W. sebanyak 7 kali (atau lebih dengan bilangan yang ganjil).
Kemudian berdoalah…

"Ya Allah dengan berkat selawat kepada junjungan besar kekasih-Mu ya Allah, maka Kau lembutkanlah hati anakku dan suamiku sepertimana lembutnya beras menjadi nasi."

Cubalah amalkan cara i ni (dengan istiqamah). InsyaAllah, berkesan. Yakinlah bahawa ALLAH pasti akan mendengar dan memperkanankan doa kita, Insya Allah.

Selain itu boleh juga mengamalkan zikir asmaul husna ; “Yaa Latiff” (Yang Maha Lembut) sebanyak 7x, kemudian sambung ~ Allahu LATHIIFUN bi'ibadihi yarzuqu man yasyaa'u wahuwal qowiyyul 'aziiz ~  bolehlah hembus ke ubun-ubun anak-anak dan suami atau baca dan hembus perlahan-lahan ketika suami ada berdekatan dengan kita, Insya Allah lembutlah hatinya..


~,~ Terima Kasih, Jemput Datang Lagi Ye ~,~

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved mama-aima.blogspot.com